Osoba prawna zarządcą budynku
W przypadku sukcesywnego wyodrębniania lokali przyjęty przez dotychczasowych współwłaścicieli sposób zarządu nieruchomością wspólną odnosi się także do każdego kolejnego nabywcy lokalu. Zmiana tego uregulowania wymaga uchwały właścicieli lokali zaprotokołowanej przez notariusza. Jeżeli nie ustanowiono zarządcy w ten sposób, oznacza to, że wspólnota posiada jedynie zarząd. Skoro zatem wspólnota ma zarząd, to jeśli z umowy zawartej w formie aktu notarialnego lub z uchwały zaprotokołowanej przez notariusza nie wynika inaczej, nie posiadała do tej pory zarządcy. Dlatego też nie jest w takim przypadku możliwe powierzenie zarządu nieruchomością wspólną osobie trzeciej przez zarząd wspólnoty. Wymagana jest bowiem zawsze wola właścicieli lokali wyrażona w obecności notariusza. Nawet jeśli na mocy przepisów przejściowych ustawy o własności lokali zarząd był sprawowany przez jednostkę organizacyjną właściciela (skarb państwa lub gmina), do której stosowało się odpowiednio przepisy o zarządcy, jednostka taka (przykładowo różne administracje domów mieszkaniowych czy też zarządy budynków komunalnych bądź spółki gminne utworzone w tym celu) mogła zarządzać nieruchomością wspólną tylko do czasu ustanowienia przez właścicieli zarządu lub powierzenia zarządu osobie trzeciej. Z chwilą gdy to nastąpiło, powierzenie zarządu osobie trzeciej zawsze będzie wymagało formy szczególnej, czyli aktu notarialnego.