Zaskarżanie uchwał
W przypadku uchwał podjętych z udziałem zbierania głosów każdy właściciel lokalu powinien zostać o nich powiadomiony na piśmie. Co więcej, każdy z właścicieli ma prawo sprawdzenia dokumentacji odzwierciedlającej sposób głosowania w danej sprawie. Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej niezgodności z przepisami prawa lub z umową właścicieli lokali albo jeśli narusza ona zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną lub w inny sposób narusza jego interesy. Dokonuje się tego przez złożenie pozwu do wydziału cywilnego sądu powszechnego właściwego dla miejsca położenia nieruchomości.
Powództwo takie może być wytoczone przeciwko wspólnocie mieszkaniowej w terminie sześciu tygodni od dnia podjęcia uchwały na zebraniu ogółu właścicieli albo od dnia powiadomienia wytaczającego powództwo o treści uchwały podjętej w trybie indywidualnego zbierania głosów.
Jeżeli zatem zarząd lub zarządca będzie zwlekał z pisemnym powiadomieniem wszystkich właścicieli o podjęciu uchwały (od tego momentu liczy się okres, w którym można ją zaskarżyć), będzie ryzykował, że uchwała zostanie zaskarżona nawet dłuższy czas po jej podjęciu. Jakkolwiek zaskarżona uchwała podlega wykonaniu, na wniosek powoda sąd może wstrzymać jej wykonanie do czasu zakończenia sprawy.