Bramy garażowe - w pytaniach i odpowiedziach


Brama garażowa to spory wydatek w budżecie inwestora. Dlatego przed jej zakupem trzeba znaleźć czas na dokładną analizę potrzeb i możliwości. Odpowiedzmy więc na najistotniejsze pytania nurtujące przyszłych posiadaczy garaży.

Najpierw pojawia się pytanie, czy w ogóle garaż będzie potrzebny. Można przecież obniżyć koszty i parkować pod chmurką lub zadowolić się drewnianą wiatą. Później trzeba rozważyć, czy lepszy będzie garaż w bryle budynku, czy wolno stojący. Jak powinien być duży? Ile samochodów ma pomieścić? Czy jego przestrzeń wykorzystamy również w jakiś dodatkowy sposób? Czy będziemy go ogrzewać? To tylko pierwsza runda pytań. Po niej przychodzi następna, dotycząca bramy. Kto ją przejdzie zwycięsko, będzie miał wygodny, trwały, niezawodny i bezpieczny wjazd do garażu.

Rodzaje bram garażowych

1 Brama rozwieralna dwuskrzydłowa
– ma skrzydła poruszające się na zawiasach, przymocowane do ościeżnicy. Najczęściej jest zrobiona z drewna. Może być ocieplona (choć zazwyczaj nie jest). Otwiera się ją i zamyka ręcznie, ale jest możliwość domontowania napędu elektrycznego.


Autor: Agnieszka Sternicka , Marek Sternicki

2 Brama uchylna – ma jedno skrzydło, które podczas otwierania unosi się do góry i chowa wewnątrz garażu. Może być zrobiona z drewna lub metalu. Jej szerokość nie przekracza zazwyczaj 2,5 m. Porusza się po stalowej prowadnicy zamontowanej na bocznych ścianach garażu lub w świetle otworu wjazdowego i pod sufitem. Ruch skrzydła zapewniają rolki zamocowane w górnych narożach. Bramy takie mogą być ocieplone lub nie.


Autor: Agnieszka Sternicka , Marek Sternicki

3 Brama segmentowa – jest zbudowana z trzech lub sześciu segmentów szerokości 50-61 cm połączonych specjalnymi zawiasami i wyposażonych w uszczelki, które chronią przed przenikaniem wiatru i wody. W sprzedaży są otwierające się do góry lub na bok. Bramy segmentowe są zazwyczaj ocieplone.


Autor: Agnieszka Sternicka , Marek Sternicki

4 Brama rolowana – wyglądem przypomina nieco roletę okienną, z tym że ma solidniejszą budowę. Jest skonstruowana z wąskich, elastycznie połączonych profili metalowych ocieplonych pianką poliuretanową. W trakcie otwierania profile nawijają się na specjalny wał zamontowany pod sufitem garażu lub w kasecie na zewnątrz. Bramy rolowane prawie zawsze mają napęd umożliwiający zdalne otwieranie.


Autor: Agnieszka Sternicka , Marek Sternicki

1 Co trzeba zmierzyć przed zamówieniem bramy?
Oprócz szerokości i wysokości otworu wjazdowego musimy sprawdzić wysokość nadproża w garażu. Mierzymy więc odległość od górnej krawędzi otworu do stropu i przy okazji od bocznych krawędzi do ścian. Koniecznie sprawdźmy również, dokąd sięga wolna przestrzeń pod sufitem garażu. Ta informacja będzie potrzebna przy kupowaniu bramy uchylnej lub segmentowej, które po otwarciu chowają się pod sufitem.


Przed zakupem bramy należy poświęcić trochę czasu na wybór odpowiedniego rodzaju, typu, rozmiaru i koloru.
Autor: WIŚNIOWSKI
Przed zakupem bramy trzeba zmierzyć otwór wjazdowy, szerokość ścian po jego prawej i lewej stronie, wysokość nadproża – a w przypadku bramy segmentowej lub uchylnej – także wolną przestrzeń pod sufitem.
Autor: Mariusz Bykowski

2 Jakie wymiary powinna mieć brama?
Bramy garażowe dla samochodów osobowych nie powinny być węższe niż 2,3 m i niższe niż 2 m (w świetle otworu). Jeśli jednak ktoś chce parkować w garażu motor lub samochód osobowy o małych gabarytach, może zamontować bramę węższą, o szerokości 1,8 lub 2 m. Jeżeli zdecydujemy się na dużą bramę, do garażu na dwa samochody, pamiętajmy, że jej szerokość nie powinna być mniejsza niż 5 m (najlepiej około 6 m). Mimo że nie uwzględniają tego przepisy, tak będzie najwygodniej.


Rodzaj bramy najlepiej wybrać przed budową domu. Wówczas rozmiar otworu wjazdowego będzie można idealnie dopasować do jej wielkości.
Autor: Andrzej Szandomirski
W przypadku bramy segmentowej lub rolowanej otwór wjazdowy musi być węższy niż ona co najmniej o szerokość prowadnic.
Autor: Mariusz Bykowski

3 Ile bram do garażu na dwa samochody?
Wiele sprzedawanych obecnie projektów uwzględnia garaż na dwa samochody. To, czy w każdym z nich wygodnie pomieszczą się dwa auta, to temat na inny artykuł. Tak czy owak, są to garaże o dużej szerokości i trzeba się zastanowić, czy ma do nich prowadzić jedna większa brama, czy też dwie mniejsze. Szerokie bramy są ciężkie i niełatwe do otwierania, jeśli nie wyposaży się ich w napęd. Siłownik do dużej bramy uchylnej musi mieć zwiększoną moc, aby dał radę poruszyć 150-kilogramowy ciężar. Nietrudno przewidzieć, że będzie on droższy od normalnego, przewidzianego do bram o powierzchni nieprzekraczającej 10 m². Zaletą szerokich bram segmentowych jest to, że zapewniają lepszą ochronę przed ucieczką ciepła z ogrzewanych garaży niż dwie węższe. Niestety, przeciwna zasada dotyczy bram uchylnych. W ich przypadku w trosce o oszczędność energii lepiej jest zastosować dwie bramy. Dwie małe bramy rozdziela murowany słupek będący zawalidrogą, która komplikuje wjeżdżanie i wyjeżdżanie z garażu.
Dwie mniejsze bramy segmentowe są droższe od jednej szerokiej. Zasada ta nie odnosi się do bram uchylnych. Tu sytuacja jest odwrotna. Jeśli jednak uwzględnimy napędy, okaże się, że duża brama będzie korzystniejsza. Koszt łączny – dużej bramy i niestandardowego napędu – jest bowiem i tak niższy od ceny, jaką przyszłoby zapłacić za dwie mniejsze bramy ze zwykłymi napędami. Nie zapominajmy jednak, że małe bramy da się wygodnie obsługiwać bez montażu napędu.


Jeżeli chcemy mieć garaż na dwa samochody, pamiętajmy, że jedna duża brama jest wygodniejsza do wjeżdżania, ale dwie mniejsze ładniej się prezentują na tle elewacji.
Autor: NORMSTAHL
Po otwarciu szerokiej bramy widać całe wnętrze garażu. Wąskie bramy gwarantują pod tym względem większą dyskrecję.
Autor: NORMSTAHL



Segmentowe bramy boczne umożliwiają wygodne wchodzenie i wychodzenie z garażu bez konieczności otwierania ich na oścież.
Autor: RUNDUM MEIR
Duża brama uchylna wymaga zastosowania siłowników o większej mocy.
Autor: NORMSTAHL

4 Czy bramy zamawiane są droższe od standardowych?
To nie ulega wątpliwości, pod warunkiem że porównujemy ceny jednego producenta. Może się jednak okazać, że jakaś firma zażyczy sobie mniej za bramę robioną na indywidualne zlecenie niż inna za bramę standardową o zbliżonych wymiarach. Są też takie firmy, które produkują bramy wyłącznie na konkretne zamówienie.

Na indywidualne zamówienie robi się między innymi drewniane bramy rozwieralne.
Autor: Wiktor Greg

5 Który typ bramy zajmuje najwięcej miejsca w garażu?Najgorzej pod tym względem wypadają bramy segmentowe i uchylne. Jedne i drugie poruszają się po prowadnicach zamocowanych pod sufitem garażu. Taki stelaż zajmuje sporo miejsca (więcej przy bramach segmentowych, mniej przy uchylnych). Obniża on wysokość w części garażu nawet o 40 cm. Utrudnia także rozmieszczenie lamp na suficie. Szczególnie niewygodny jest w przypadku bram segmentowych otwieranych nie do góry, ale na bok. Między ścianą a bramą musi być pozostawiony 10-22-centymetrowy odstęp. W sumie więc przestrzeń w garażu zawęża się o 30-40 cm. Najwygodniejsze w tej kategorii okazują się bramy skrzydłowe i rolowane. Ościeżnice pierwszych i prowadnice drugich zawężają odrobinę otwór wjazdowy.




Autor: Mariusz Bykowski
Bramy segmentowe i uchylne zajmują miejsce w garażu, pod sufitem muszą się bowiem zmieścić ich prowadnice.
Autor: Andrzej Szandomirski

Autor: Mariusz Bykowski

6 Które bramy zajmują najwięcej miejsca przed garażem?Wtrakcie zamykania i otwierania bramy uchylne zajmują około 50 cm, czyli niewiele więcej, niż wynosi szerokość okapu dachu nad garażem. Bramy segmentowe i rolowane w ogóle nie zajmują miejsca przed garażem. Mogą więc być stosowane bez ograniczeń i będą się nadawać wszędzie, nawet tam, gdzie garaż jest umiejscowiony w linii ogrodzenia. Najmniej korzystne są pod tym względem bramy rozwieralne. Podczas ich otwierania samochód musi stać w odległości 1-1,5 m od wjazdu do garażu. Gdy zatrzyma się zbyt blisko, może zostać uszkodzony.



Samochodem najbliżej można podjechać pod bramę rolowaną i segmentową.
Autor: WIŚNIOWSKI
Sporo miejsca przed garażem zajmują bramy uchylne, a najwięcej rozwieralne.
Autor: HÖRMANN

Autor: NORMSTAHL


7 Które bramy montuje się w świetle otworu, a które za nim?Wświetle otworu wjazdowego montowane są zazwyczaj bramy uchylne lub dwuskrzydłowe. Za otworem, czyli od wewnątrz garażu, montuje się bramy segmentowe i rolowane. Czasem na życzenie klienta można w tym miejscu zamocować również bramę uchylną.
Gdy brama uchylna ma być montowana w świetle otworu wjazdowego, odległość między jego górną krawędzią a sufitem nie powinna być mniejsza niż 7 cm, zwłaszcza gdy zdecydowaliśmy się także na napęd. Jeśli ma ona być montowana od wewnątrz, tak jak bramy segmentowe i rolowane, odległość ta musi wynosić co najmniej 10 cm.
Gdy garaż jest ogrzewany, przy montażu bramy w świetle otworu niezwykle ważne jest jej właściwe usytuowanie względem grubości ściany. Dowolność mamy tylko wtedy, jeżeli ściana ma konstrukcję jednowarstwową. Jeżeli jest ocieplona od zewnątrz (dwuwarstwowa), prowadnica bramy musi być zamocowana jak najbliżej warstwy termoizolacyjnej. Wszystko po to, aby zminimalizować straty ciepła z ogrzewanego wnętrza. W ścianach trójwarstwowych prowadnica powinna być umieszczona w linii ocieplenia, a więc mniej więcej po środku ściany. Do takiego zamocowania potrzebny jest jednak specjalny system kotew, który nie wszyscy producenci mają w ofercie. W garażach nieogrzewanych prowadnica może być zamocowana na takiej głębokości otworu wjazdowego, jaką uznamy za stosowną.

Bramy rolowane i segmentowe montuje się za otworem wjazdowym.
Autor: HÖRMANN


8 Jak zamontować oświetlenie, gdy brama chowa się pod sufit?
Miejsce pod sufitem zajmują po otwarciu bramy segmentowe i uchylne. Czasem można zamontować wiszącą lampę tuż za prowadnicą, tak że brama nie wchodzi z nią w kolizję. Gdy rozwiązanie to będzie niemożliwe, oświetlenie trzeba rozlokować na bocznych ścianach garażu.

Gdy brama ma prowadnice zamontowane pod sufitem, najwygodniej jest zainstalować w garażu oświetlenie boczne.
Autor: Andrzej Szandomirski


9 Czy brama powinna być ocieplona?Wbramy z ociepleniem trzeba wyposażać wszystkie garaże ogrzewane. Uniknie się w ten sposób drastycznych strat ciepła. Nie może ich również zabraknąć w nieogrzewanych garażach, które są połączone z budynkiem. Współczynnik przenikania ciepła U dla takich bram powinien wynosić nie więcej niż 2 W/(m²·K) (zazwyczaj kształtuje się na poziomie 1-1,7). Bramy bez pianki lub styropianu śmiało można polecić do garaży wolno stojących, bez instalacji grzewczej. Izolacyjność termiczna nieocieplonych bram rozwieralnych, uchylnych lub segmentowych wykonanych z drewna jest zazwyczaj na tyle dobra, że można je montować w garażach ogrzewanych i połączonych z budynkiem. Nie tylko materiał termoizolacyjny chroni przed utratą ciepła. Wiele zawdzięcza się też gumowym uszczelkom, które zatrzymują wilgoć i podmuchy zimnego powietrza. Uszczelki znajdują się na obwodzie bram uchylnych lub między segmentami bram segmentowych.

Uwaga!  Ocieplenie w bramach garażowych nie tylko odpowiada za zmniejszenie strat energii. Materiał termoizolacyjny zwiększa sztywność konstrukcji, zmniejsza jej podatność na wgniecenia, a także zatrzymuje hałas (choć w przypadku garaży izolacyjność akustyczna schodzi na dalszy plan).



Bramy do garaży połączonych z domem powinny być ocieplone, by zapewniły wystarczającą ochronę przed ucieczką ciepła.
Autor: Andrzej Szandomirski
W wolno stojących garażach nieogrzewanych wystarczą bramy bez ocieplenia.
Autor: Andrzej Szandomirski
Izolacyjność cieplna samej bramy na nic się nie zda, jeśli jej konstrukcja będzie nieszczelna. Ważne są więc dobre uszczelki i staranny montaż.
Autor: NORMSTAHL


10 Czy brama może powstrzymać złodziei?
Garaż to miejsce, które szczególnie wymaga solidnego zabezpieczenia antywłamaniowego. Po pierwsze, stoją tam samochody – ulubiony łup złodziei, a po drugie, przez garaż łatwo niezauważenie dostać się do domu (oczywiście, jeśli są one połączone). Najprostszym i najtańszym zabezpieczeniem będzie dobry zamek antywłamaniowy klasy C. Zamawia się go razem z bramą. Później nie zawsze można wymienić standardowy zamek na lepszy. Niestety, łatwiej jest sforsować zamek tradycyjny niż otwierany za pomocą pilota. Sygnały wysyłane przez pilota mogą mieć prawie bilion kombinacji kodu. Trzeba się jednak liczyć z tym, że złodzieje nie próżnują i mają dostęp do bardzo nowoczesnej aparatury. Brama otwierana pilotem także więc nie jest w 100% bezpieczna. Dodatkowym zabezpieczeniem w bramach rolowanych może być blokada antywłamaniowa montowana na wale nawijającym. Pomocny może się też okazać napęd z blokadą dociskową, który będzie przytrzymywał bramę zamkniętą, gdy ktoś będzie próbował podważyć ją od dołu. Nie każdy złodziej zechce bawić się w kasiarza i dłubać przy zamku. Wielu z nich preferuje mniej subtelne metody i przecina bramę szlifierką kątową lub próbuje ją wypchnąć z prowadnic. Jak widać, o bezpieczeństwie garażu decyduje też solidność wykonania bramy i zamocowania jej elementów nośnych. Nie tylko brama garażowa się liczy. Trzeba również zadbać o to, by drzwi prowadzące do garażu lub z domu do garażu nie były z dykty. Nie wolno sobie pozwolić na oszczędności. Trzeba wybrać dobre drzwi antywłamaniowe klasy C. Ich ościeżnica musi być solidnie zakotwiona w ścianie. Do takich drzwi konieczny też będzie bardzo dobry zamek ryglujący skrzydło w wielu punktach naraz.

Przed włamaniem do garażu chronią zamki klasy C z ryglami blokującymi bramę.
Autor: HÖRMANN


11 Czy przydadzą się przeszklenia w bramach?Przeszklenia w bramach garażowych pełnią przede wszystkim funkcję dekoracyjną. Wpuszczają również nieco światła do ciemnego zazwyczaj garażu. Koszt przeszkleń jest dosyć duży. Jeśli szukamy oszczędności, śmiało możemy z nich zrezygnować. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że poprawiają one wygląd domu. Przeszklenia wykonywane są zazwyczaj z podwójnych szyb akrylo­wych – gładkich lub fakturowanych, przezroczystych bądź kolorowych.


Przeszklenia dodają uroku nie tylko garażowi, ale i całemu budynkowi.
Autor: Andrzej Szandomirski
Wpuszczają też nieco światła do ciemnych zazwyczaj garaży.
Autor: BREDA


12 Jak dobrać kolor bramy?
Prawie wszystkie firmy sprzedają bramy w kilku opcjach kolorystycznych, aby klient mógł swobodnie dobrać ich barwę do wyglądu budynku. Czasem skłonne są przygotować bramę w indywidualnie zamówionym kolorze. Zwiększy to jednak koszt o mniej więcej 20%. Najlepiej, aby brama była w identycznym lub zbliżonym kolorze do drzwi wejściowych i okien, ewentualnie do dachu o skośnych połaciach. Warto, by odcinała się kolorystycznie od elewacji domu, zwłaszcza gdy nad garażem i po bokach jest duża powierzchnia ściany.


Kolor bramy najlepiej dobrać do barwy okien i detali architektonicznych.
Autor: Andrzej Szandomirski
Do domów drewnianych lub takich, gdzie drewno dominuje na elewacji, najlepiej będzie pasować brama z drewna albo przynajmniej z takiego materiału, który przypomina je wyglądem.
Autor: Andrzej Szandomirski


13 Co poprawi bezpieczeństwo i wygodę obsługi bramy?Nowoczesne bramy mają szereg mechanizmów ułatwiających ich codzienną obsługę. W standardzie zawsze jest klamka umożliwiająca ręczne otwieranie i zamykanie, wzbogacona o zamek. Aby ułatwić obsługę, bramy uchylne wyposażone są w sprężyny wspomagające ruch. Dzięki nim do zamykania i otwierania nie potrzeba wiele siły. Są poza tym odpowiednio wyważone. Czasem producenci dokładają też sznur pomagający zamknąć bramę. Bramy są też wyposażone w mechanizm zapewniający nam bezpieczeństwo w przypadku pęknięcia sprężyn. Pęknięcie sprężyny powoduje gwałtowne opadnięcie bramy, co może skończyć się przytrzaśnięciem osoby lub samochodu. Mechanizm sprawi zaś, że natychmiast po pęknięciu brama zostanie zablokowana. Przed zamówieniem bramy możemy dobrać też do niej kilka gadżetów usprawniających korzystanie z garażu. Za wszystkie będziemy musieli dodatkowo zapłacić. Producenci proponują:
- hamulec bezpieczeństwa – zapobiegający przed mimowolnym opadnięciem bramy. W bramach o powierzchni przekraczającej 9 m² mechanizm taki jest w standardzie;
- kratki wentylacyjne usprawniające wymianę powietrza w garażach;
- kable przeciwoblodzeniowe, dzięki którym nie będziemy się bać, że lód lub zbity śnieg uniemożliwią otwarcie bramy;
- lampki z czujkami ruchu rzucające snop intensywnego światła, natychmiast gdy po zmroku ktoś stanie przed bramą.
Bramy rolowane zazwyczaj fabrycznie wyposażone są w elektryczny napęd i pilota. Do innych bram, w tym również do rozwieralnych, napędy dokupuje się oddzielnie. Nic przy tym nie stoi na przeszkodzie, by najpierw kupić bramę, a dopiero po jakimś czasie uzbroić ją w napęd. Przydatną funkcją napędów są mechanizmy bezpieczeństwa, które blokują jej ruch, gdy napotka na swej drodze jakiś opór. Ani my, ani samochód nie zostanie dzięki temu przytrzaśnięty podczas zamykania.


Przerwy między segmentami bram są tak skonstruowane, aby nie można było przytrzasnąć w nich palców.
Autor: HÖRMANN
Nowoczesne bramy mają też mechanizm chroniący przed gwałtownym opadnięciem skrzydła, gdy urwie się sprężyna lub linka mechanizmu otwierającego.
Autor: WIŚNIOWSKI



Elektryczne napędy wyposażone są w wyłączniki przeciążeniowe zatrzymujące bramę, gdy coś znajdzie się na jej drodze.
Autor: WIŚNIOWSKI
Przed garażem warto zamontować lampkę z czujnikiem ruchu.
Autor: WIŚNIOWSKI


14 Kiedy montować bramę – przed wykańczaniem czy po nim?Zależy to głównie od jej rodzaju. Obowiązuje zasada, że bramy segmentowe i rolowane montuje się dopiero wówczas, gdy garaż jest wykończony. Tak jest korzystnie również z tego względu, że na budowach panuje plaga złodziejstwa i im później kupimy i zamontujemy bramę, tym mniejsze ryzyko, że zostanie skradziona. Gdy zamierzamy rozpocząć montaż bramy uchylnej, ściany powinny być już wykończone, ale podłoga jeszcze nie. Także glify, czyli wewnętrzne powierzchnie otworu wjazdowego, nie powinny być wówczas otynkowane. Zanim dokończymy mokre prace, zamontowaną bramę trzeba zabezpieczyć folią przed zachlapaniem. Nawierzchnia przed garażem powinna być zrobiona przed zamontowaniem bramy, aby zapewnić wygodny dostęp do otworu wjazdowego.

Przed montażem bramy uchylnej mogą być wykończone tylko ściany. Otwór wjazdowy i posadzkę robi się po skończeniu jej instalacji.
Autor: Mariusz Bykowski


15 Czy bramy można samemu skracać lub przedłużać?To pytanie zadają sobie inwestorzy remontujący stare domy z garażami, do których nowe standardowe bramy mogą nie pasować, lub ci, którzy kupili bramę wcześniej, ale budowlańcy zrobili za mały lub za duży otwór wjazdowy. Do dokonywania wszelkich przeróbek uprawniony jest producent bramy i do niego trzeba się zgłaszać z podobnymi problemami. Majsterkowanie przy bramach skutkuje utratą praw z tytułu gwarancji. Wniosek jest jeden – tańsze będzie przerobienie otworu niż bramy. Warto jednak wiedzieć, że niektóre modele bram segmentowych, aby łatwo je było dopasować do otworu w garażu, mają regulowaną przesłonę. Wypełnia ona przestrzeń między bramą a nadprożem. Można ją wysuwać lub chować. Zakres regulacji wynosi od 1 do 10 cm. Bramy takie są wyjątkowo przydatne, gdy zamawiamy je do budynku odnawianego.


Do starego garażu najlepiej jest zamówić bramę pod wymiar lub dostosować otwór do rozmiaru bramy standardowej
Autor: NORMSTAHL

Autor: NORMSTAHL


16 Jaka brama do nadproża łukowego?Nadproża łukowe są bardzo atrakcyjne i dodają domom uroku. Jednak ograniczają wybór bram praktycznie do dwóch rodzajów. Można do nich zastosować bramy segmentowe lub rolowane. Jedne i drugie montowane są od wewnątrz garażu, więc podczas otwierania nie będą kolidować z nadprożem. Gdybyśmy się uparli, możemy też zamówić bramę rozwieralną, która nadawałaby się do otworu wjazdowego zwieńczonego łukiem. Jednak jej skrzydła musiałyby również mieć od góry kształt łukowy, a żadna firma nie oferuje takich w standardzie, więc trzeba by się zwrócić do producenta z indywidualnym projektem.

Do otworów o nietypowym kształcie, na przykład łukowym, nadają się tylko bramy rolowane lub segmentowe.
Autor: WIŚNIOWSKI


17 Czy warto kupować bramy z drzwiami w skrzydle?Garaż to nie tylko miejsce parkowania samochodu. Często mieści się tam niewielki warsztat, stoją regały z narzędziami, sprzęt ogrodniczy. Przebywając na zewnątrz domu, wielokrotnie zaglądamy do garażu. Wchodzenie przez bramę nie jest wygodne, a pozostawianie jej na długo otwartej może kusić złodziei. Dla wygody można więc obok bramy zamontować frontowe drzwi prowadzące do garażu. Oferują je producenci bram na specjalne zamówienie. Jest również możliwość zamówienia dużej bramy uchylnej, a nawet segmentowej, z wbudowanymi drzwiami serwisowymi, które nazywa się też przechodnimi. To rozwiązanie poleca się głównie do garaży wolno stojących. Drzwi takie stają się jedyną deską ratunku, w sytuacji gdy zepsuje się napęd i bramy nie da się otworzyć. Dzięki nim będzie można wejść do środka, by dokonać niezbędnych napraw. Zaletą drzwi w bramie jest to, że można się na nie zdecydować, w momencie gdy dom jest już gotowy. Nie musimy wówczas wykuwać dodatkowego otworu w ścianie.

Drzwi w bramie to ratunek dla tych, którzy nie przewidzieli na nie miejsca obok bramy garażowej.

Poznaj swoją przyszłość

Jedna z najlepszych wróżek w Polsce Wróżka Mira Elżbieta Sobczyk odpowiada na pytania na swoim Facebooku  lub przez e-mail. Problemy ze zdrowiem lub w sprawach "miłosnych" ? A może interesują Cię kwestie finansowe?  Sprawdź swoją przyszłość. Jej odpowiedzi pomogły już tysiącom ludzi w Polsce. Można się z nią skontaktować Jej profil na Facebooku lub http://twojawrozka24.pl
Podobne posty